Projects
MS Heslibach – Neumotorisierung

MS Heslibach – Neumotorisierung

Ende Juli 2017 erhielt die Shiptec AG den Auftrag das private Motorboot neu zu motorisieren.

Es wurde ein neuer Dieselmotor mit Getriebe eingebaut, mit einer neuen Abgasführung und einem den...

Go to project
3 neue Ölwehrboote für FSA Thurgau

3 neue Ölwehrboote für FSA Thurgau

Die Shiptec AG hat im Februar 2017 den Auftrag erhalten zum Bau von 3 Alu-Ölwehrbooten für das Feuerschutzamt FSA Thurgau. Das Einsatzgebiet wird die schweizerische Seite vom Bodensee sein.

Die neuen...

Go to project
Modernisierung MS Dragon

Modernisierung MS Dragon

Im September 2107 war das MS Dragon der SNG im Shiptec-Dock, zur Erneuerung des Korrosionsschutzes und zum Einbau von neuen Isolierglas-Fenstern.

Obwohl das Zeitfenster für die Ausführung der...

Go to project
MS Aurora – Neumotorisierung

MS Aurora – Neumotorisierung

Die Shiptec AG hat im Jahr 2017 den Auftrag für die Neumotorisierung des Motorschiffs Aurora abgeschlossen.

Zum Auftrag gehörte die Auslegung eines hybriden Antriebskonzepts, die Erstellung der...

Go to project
Neumotorisierung LS Fritz

Neumotorisierung LS Fritz

Die Shiptec AG hat im Sommer 2017 den Auftrag für die Neumotorisierung und Modernisierung des Lastschiffs Fritz vom neuen Eigentümer SEEKAG erhalten.

Zum Auftrag gehörte der Einbau von neuen...

Go to project
LS Neptun Erneuerung Stahldeck

LS Neptun Erneuerung Stahldeck

Am 31. August 2017 bekam die Shiptec AG kurzfristig von der Firma WABAG Kies AG den Auftrag, die Erneuerung des Stahldecks des Lastschiff Neptun durchzuführen. Die Durchführung war für Juni/ Juli 2017...

Go to project
Bürgenstock Bahn

Bürgenstock Bahn

Im Sommer 2016 hat die Shiptec AG den Auftrag von der Firma Garaventa für den Neubau der Bürgenstock Bahn erhalten. Rechtzeitig zur Eröffnung des Bürgenstock-Resorts im August 2017 wurden die rund...

Go to project
Spannende Projekte für den Grundlsee

Spannende Projekte für den Grundlsee

Die Shiptec AG hat im Herbst 2016 den Auftrag für die Generalsanierung der beiden historischen Schiffe MS Rudolf und MS Traun erhalten. Die Schifffahrt Grundlsee Toplitzsee (Steiermark, Österreich)...

Go to project
MS Diamant - Switzerland's first climate-neutral cruise ship

MS Diamant - Switzerland's first climate-neutral cruise ship

With the development and construction of MS Diamant, Shiptec AG sets the new standard for inland waterway transport.   

The ship surprises not only visually but also integrates a range of technical...

Go to project
Renovation of paddle wheel steamer „Italie“

Renovation of paddle wheel steamer „Italie“

CGN splittet the renovation into different subprojects. To our pleasure Shiptec was awarded with the task for the shipbuilding- and steel constructions on the hull as well as on the upper decks.

The...

Go to project
Neumotorisierung FS Romanshorn

Neumotorisierung FS Romanshorn

Die Shiptec AG hat im April 2016 den Auftrag für die Neumotorisierung und Modernisierung der Fähre Romanshorn von der Schweizerischen Bodensee Schifffahrt abgeschlossen.

Zum Auftrag gehörten der...

Go to project
Fish Pass

Fish Pass

In March 2015 Shiptec was commissioned to construct the new fish ladder for the power plant Eglisau-Glattfelden AG. There was constructed a fish pass with three entrances.  

The existing fish...

Go to project
FS Konstanz: Komplete Landrevision – 3 Phasen in 9 Wochen

FS Konstanz: Komplete Landrevision – 3 Phasen in 9 Wochen

Im Sommer 2015 wurde Shiptec AG den Auftrag zur farbtechnischen Landrevision des Fährschiffes „Konstanz“ der Stadtwerke Konstanz zugesprochen. Shiptec überzeugte bei der Ausschreibung mit ihrer...

Go to project
Sanierung Fussgängerüberführung

Sanierung Fussgängerüberführung

Die Fussgängerüberführung beim Inseliquai Luzern wurde im Sommer 2015 von Shiptec saniert und erneuert.

 

 

 

Projektumfang:

  • Einhausung
  • Waschen der Bauteile
  • Korrosionsschutzarbeiten
  • Geländerarbei...
Go to project
Vorprojekt für ein Erdgasbetriebenes Dampfschiff

Vorprojekt für ein Erdgasbetriebenes Dampfschiff

Im Rahmen der Generalsanierung von DS Unterwalden (2008 – 2011) konnte Shiptec ein separates Projekt zum Betrieb des Schiffes mit Erdgas durchführen. In einer vorgängigen Studie wurden verschiedene...

Go to project
Reconstruction of a little steam ship

Reconstruction of a little steam ship

 

In 2009 Shiptec reconstructed and renewed the steam ship St. Urs.

 

Several tasks were realized in this process:

 

Underwater ship:

  • Cleaning, Copper paint
  • Clamp, deck & skirting board...
Go to project
Construction of the water lily

Construction of the water lily

The year 2015 has been named as the year of hospitality in Central Switzerland.

At the heart of the tourism anniversary will be the “Seerose” (water lily), a floating platform on Lake Lucerne. The...

Go to project
reconstruction of a rail tractor

reconstruction of a rail tractor

Shiptec was comissioned to renew and reconstruct a rail tractor in summer 2014.  The following services were performed by shiptec:

  • Renovate the steel building
  • Installation of chrome steel tables
  • Instal...
Go to project
Old-timer motorship Reuss

Old-timer motorship Reuss

The old-timer motor ship Reuss in service since 1926 was decommissioned in autumn 2012 from the Navigation on Lake Lucerne (SGV) AG.

The ship was bought from a private owner in January 2014....

Go to project
Cargo Ship Goliath Renewal of Load-Deck

Cargo Ship Goliath Renewal of Load-Deck

Goliath is a cargo ship of the company WABAG and was constructed in 1928. The total length is approximately 37.8 m and the carrying capacity is 220 t.

The cargo ship consists of a steel plate with...

Go to project
MS Christoph Merian renovation

MS Christoph Merian renovation

MS Christoph Merian was built in 1991 by the Meidericher shipyard. The flagship of the Basler Personenschifffahrt AG (BPG) has been completely renovated and modernized during 7 weeks.   

Important...

Go to project
New-Motorisation Oldtimer

New-Motorisation Oldtimer

The towboat MS Gambrinus, built in 1893, was remodelled on diesel-engines propulsion in 1928/29. The Escher-Wyss steam engine was replaced by a two-cycle diesel-engine with four cylinders from company...

Go to project
Catamaran Passenger Ship

Catamaran Passenger Ship

 

A ship from a new generation. The catamaran built in aluminum was completely designed and realized by Shiptec.

MS Cirrus possesses low fuel consumption and a multi-functional passenger room....

Go to project
Construction of a Super Yacht

Construction of a Super Yacht

With a new concept, Shiptec developed and constructed an ecological and economical passenger ship. The naval engineers showed courage and did not stick to traditional passenger ship design, but...

Go to project
Vorprojekt für ein neues Lastschiff

Vorprojekt für ein neues Lastschiff

Die Shiptec AG hat im Jahr 2009 im Rahmen eines Vorprojekts ein neues Lastschiff mit Selbstentladung entwickelt.  

Das Lastschiff wurde nach Kundenwunsch entworfen und sollte dafür eingesetzt werden,...

Go to project
Bulbous Bow & Stern Extension

Bulbous Bow & Stern Extension

The MS Ville de Genève was rebuilt in spring 2014 by CGN. Shiptec was awarded the steel works for the bulbous bow as well as the „Ducktail“, meaning the stern extension. This included ordering the...

Go to project
The MS Petersinsel in a new colour

The MS Petersinsel in a new colour

The MS Petersinsel operates on Lake Biel and is owned by Bielersee-Schifffahrts-Gesellschaft AG. It was built in 1975 by Bodan Werft Kresborn. The outer painting of the hull and the superstructures...

Go to project
New Power and a New Look for MS Schwyz

New Power and a New Look for MS Schwyz

During a general overhaul, the traditional MS Schwyz was equipped with new engines. The original slow-running Sulzer engines that had moved the passenger motor ship across Lake Lucerne for five...

Go to project
The Second Life of Steam Ship Neuchâtel

The Second Life of Steam Ship Neuchâtel

During three years, Shiptec has completely renovated the steam ship SS Neuchâtel.

SS Neuchâtel, built in 1912, had been used in schedule operation in the Three-Lakes region until 1969. It was then...

Go to project